+86-592-5803997
Ana sayfa / sergi / Ayrıntılar

Feb 23, 2024

Dikkat! Yeni florlu sera gazı düzenlemeleri (AB) 2024/573 yakında resmen yürürlüğe girecek

Avrupa Birliği, 21 Şubat 2024 akşamı, florlu sera gazı yönetmeliğinin (AB) 2024/573 sayılı yeni versiyonunun 11 Mart 2024 tarihinde resmen yürürlüğe gireceğini resmen açıklayan bir bildiri yayınladı.

 

Yetkili, yönetmeliğin yeni versiyonuyla ilgili şu noktaları vurguladı:

 

F GAZIKotalar (ton CO2 eşdeğeri) yalnızca AB içindeki soğutucu gaz üreticilerine veya ithalatçılarına ya da AB içinde tek temsilci atamış olan AB dışındaki gaz üreticilerine veya ithalatçılarına tahsis edilebilir (bundan böyle AB dışındaki gaz ihracatçıları olarak anılacaktır);

 

Soğutucu gazlar arasında R134A Soğutucu gaz, R410A Soğutucu gaz, R404A Soğutucu gaz, R507A Soğutucu gaz, R407C Soğutucu gaz, R23 Soğutucu gaz, R32 Soğutucu gaz vb. bulunmaktadır.

 

Sadece kota tahsis süresinden önceki üç yıl boyunca florlu gaz ticareti faaliyetlerinde deneyimi olan veya soğutma, klima veya yangın söndürme ekipmanı veya ısı pompası bakım hizmetlerinde deneyimi olan üreticiler ve ithalatçılar, yeni yönetmeliğin 17. maddesinin 3. fıkrasında belirtilen gereklilikleri sunabilirler. bir kota başvurusunu veya buna dayalı bir kota tahsisini ifade eder. Komisyon, gerektiğinde üreticilerin ve ithalatçıların ilgili sertifikaları sunmasını talep edecektir.

 

F-GAS Kotaları sistemi hesabını kaydetmek için, işletmenin gerçek adresini, yani işin yürütüldüğü adresi belirtmeniz gerekir. Aynı fiziksel adres altında yalnızca bir işletme kaydedilebilir.

 

Çakışan yararlanıcılara sahip tüm işletmeler tek bir işletme olarak değerlendirilecektir. Birden fazla şirketin çakışan yararlanıcı sahipleri varsa, yalnızca bir şirket kota başvurusunda bulunabilir veya kota alabilir.

 

(Ek) F-Gaz kotası talep başvuru modelinin reformu: üç yıl için tek seferlik başvuru ve her üç yılda bir gönderim. Bir sonraki başvuru dönemi 1 Mayıs - 1 Haziran 2024 (Orta Avrupa Saati) arasındadır ve başvurulan kota 2025-2027 yılları için ek kotadır.

 

2026 için ödeneklerin ton başına 3 avroluk CO2 eşdeğeri ödenek fiyatı üzerinden tahsil edilmesi planlanıyor. 2026 kotası 2025 sonunda tahsis edileceğinden, ödemenin 2025 sonuna kadar önceden tamamlanması ve ödeme ayrıntılarının resmi duyuruyu beklemesi gerektiği tahmin ediliyor.

 

Yeni katılımcılar (referans değeri elde etmemiş işletmeler) kotalarını devredemeyecek veya yetkilendiremeyecek. Bu, yeni işletmeler için kotaların yalnızca AB pazarına giren gaz için geçerli olacağı anlamına geliyor.

 

F-gaz düzenlemelerinin uygulanmasının derinleşmesiyle artık ikinci aşamaya giriliyor. Birinci aşamada ortaya çıkan sorunlara yanıt olarak AB, düzenlemelere revizyon önlemleri getirdi. Gelecekte, kota başvuru ücretleri, sıkı yıllık raporlar ve denetimler gibi daha sıkı yaptırımlar olacak. HFC ürünlerinin yönetimini daha iyi teşvik etmek için önlemler.

 

Mesaj gönder